Szanowni Państwo, dziękuję za odwiedziny na mojej stornie internetowej. To dla mnie zaszczyt, a jednocześnie zobowiązanie, aby odpowiedzieć na Państwa potrzeby.
W swojej pracy kieruję się dwiema najważniejszymi zasadami.
Zasada 1: Zasada poufności
Moja praca z Klientkami/Klientami oparta jest na całkowitym zaufaniu. Po to, abym mogła sprostać potrzebom Klientki/Klienta często potrzebna jest otwartość, ujawnienie czasem osobistych, czy niekomfortowych informacji. Dlatego cokolwiek usłyszę, zobaczę, dowiem się podczas szkolenia, warsztatów, coachingu, wszelkich rozmów, a przede wszystkim podczas konsultacji psychologicznej pozostaje absolutnie między mną a rozmówcą. To dzięki zaufaniu mogę z powodzeniem od blisko 40 lat poszerzać krąg klientów.
Zasada 2: Zasada akceptacji i wyłączenia oceny, czyli zrozumienie bez oceny
Zasada akceptacji i nieoceniania w mojej pracy oznacza, że przyjmuję Klientkę/Klienta (Zespół, przełożonych, osobę prywatną) takim, jaki jest – z jej/jego myślami, emocjami, przekonaniami, doświadczeniami i wyborami – bez krytyki, bez etykietowania, bez narzucania własnych ocen.
Poczucie akceptacji pozwala Klientom stworzyć przestrzeń, w której Klientka/Klient czuje się wysłuchany, zrozumiany i uznany. To buduje poczucie bezpieczeństwa i sprzyja otwartości.
Akceptacja w psychologii jest czymś innym niż zgoda. Akceptacja to uznanie iż określona decyzja, zachowanie, postępowanie, emocje, uczucia miały prawo się pojawić, zaistnieć także wówczas gdy były trudne dla drugiego człowieka lub zachowanie, decyzja była świadoma i zaplanowana. Akceptacja to wyraz szacunku dla myśli, przekonań, emocji, postanowień i doświadczeń z perspektywy Klientki/Klienta.
Nieocenianie, brak krytyki to rezygnacja z wartościowania typu źle-dobrze, właściwe-niewłaściwe, moralne-niemoralne, etyczne-nieetyczne. Bardziej skupiam się na tym, co jest, co się wydarzyło i jak dana sprawa, czy sytuacja wpływa na samopoczucie Klientki/Klienta , jego funkcjonowanie w codziennym życiu, a przede wszystkim, co zrobić z tym, co już jest. To pozwala Klientce/Klientowi swobodnie eksplorować swoje doświadczenia i odczucia.
Zapraszam do kontaktu
Business & Life, Grażyna Białopiotrowicz
ul. Złota 59
00-120 Warszawa
tel. kom. +48 601 064 276